Sök

Kultur/fritid

Kultur och en aktiv fritid får människor att må bra.

I Markaryds kommun finns mycket att göra för barn och vuxna.

Naturen här är underbar.
Du kan bada i sjöar och simbassänger,
fiska, paddla kanot,
promenera, cykla eller göra annat.

Det finns många föreningar i Markaryds kommun.
Alla kan hitta någon som passar.
Du kan spela fotboll, åka vattenskidor eller motocross,
rida och göra mycket annat.

Kulturföreningarna ordnar med teater, musik, föreläsningar,
utställningar och historia. Det här är bara några
av alla olika föreningar som finns.

Biblioteken är viktiga för kulturen i kommunen.
Bibliotek finns i Markaryd, Strömsnäsbruk, Traryd
och Hinneryd. Markaryds bibliotek finns i Kulturhuset.

I Kulturhuset är det ofta bra program
som kommunen ordnar. 
Markaryds biograf visar film flera gångar i veckan
i Kulturhuset.
Kolla i annonser och på affischer.

Du som har en funktionsnedsättning
skaffa ”Kompiskort”.
Då kan du oftast ta med en kompis eller
stödperson gratis. Klicka här om du vill
veta mer om Kompiskort.

http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_h.png); right: 1px; left: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_h.png); right: 1px; left: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_v.png); top: 1px; bottom: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/block_v.png); top: 1px; bottom: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_s.png)">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_h.png); right: 1px; left: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_h.png); right: 1px; left: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_v.png); top: 1px; bottom: 1px">
http://www.markaryd.se/themes/drupalxoktober2015/images/blockcontent_v.png); top: 1px; bottom: 1px">

Hannabadets bassänger håller stängt tillsvidare på grund av åsknedslag.
Bastu och duschar fungerar.

Texten uppdateras löpande

      

Klicka på bilderna för att se de olika aktiviteterna

Traryds bibliotek är stängt från 17/2.
Bakgrunden är att skolan behöver lokalen på grund av ökat elevantal. Lokalfrågan är under utredning. Vi har för avsikt att så snart som möjligt öppna biblioteket igen på annan plats i Traryd.
Vi hänvisar till Strömsnäsbruks och

Markaryds kommun bjuder på en vår toppad med aktiviteter för stora som små! Vad sägs om en humorkväll med Babben Larsson? Eller varför inte ta med hela familjen på fårsläpp i Sånna? för att se hela vårens Kulturprogram, klicka på bilden.

GTranslate

Kontaktperson



Fritids- och kulturchef
Tord Gustafsson
0433-72008
Sida skapad 2017-02-01
av Kristian Blåsol
Senast uppdaterad 2017-06-01