Sök

Vård och stöd

På avdelningen som heter socialförvaltningen kan vi hjälpa barn, ungdomar och vuxna.

Vi arbetar med socialtjänst
Det kan vara:

> barn och vuxna som har det jobbigt
> barn med funktionsnedsättning
> vuxna med funktionsnedsättning
> vuxna med missbruksproblem
> vuxna med väldigt lite pengar
> gamla människor

Den hjälpen vi ger kallas insatser.
För att få en insats behövs ett beslut.
För att få ett beslut kan du tala med en handläggare.

Tystnadsplikt
Alla som arbetar med socialtjänst har tystnadsplikt.
Det betyder att vi får inte berätta för andra om dig.Vi får inte säga till andra vad du säger till oss.
Om du mår dåligt eller har problem, kan vi ge hjälp och stöd.
Vill du veta mer kan du ringa telefonnummer 0433 – 720 00.

Vill du skicka mail så är adressen:
soc@markaryd.se

Vill du skriva brev till oss så är adressen:
Markaryds kommun
Biståndshandläggare
Box 74
285 22 Markaryd

Om du har varit omhändertagen för samhällsvård och blivit utsatt för allvarliga övergrepp eller försummelser har du rätt till pengar från staten. Det kallas att söka ekonomisk ersättning. Händelserna ska ha hänt mellan åren 1920 och 1980. Läs mer i en broschyr på lättläst om hur du gör för att söka pengar!

Vill du lära dig mer om din
smartphone eller surfplatta?
Nu finns kurser för alla sorters telefoner och surfplattor
för dig som är nybörjare.
Ange vilken sorts surfplatta eller mobil
du har samt om du vill gå i
Markaryd eller Strömsnäsbruk. 

Behöver du eller någon i din närhet som är över 67 år hjälp med it-problem?
Nu erbjuder Markaryds kommun på prov en helt ny FixarIT-tjänst.

Socialförvaltningen vill gärna kunna svara på de frågor som kommer till de via  exempel brev.
För att kunna så svar: 
- Tänk på att skriva avsändare.

Kontaktuppgifter till Socialförvaltningen

Markaryds kommun
Besöksadress: Drottninggatan 11, Markaryd.

Nu nalkas sommar och semestertider. Detta innebär att nya medarbetare kommer till våra arbetsgrupper då vår ordinarie personal går på en härlig semester.

För att ni brukare och patienter inom hemtjänst och hemsjukvård ska känna er trygga så kan vår personal alltid legitimera sig och bär arbetskläder med Markaryds kommuns logga. De öppnar med egen nyckel om ingen annan överenskommelse har gjorts.

Andra språk/Other Languages

Kontaktperson



Socialchef
Johan Rutgersmark
0433-72033
Sida skapad 2010-04-13
av Ingvar Bergman
Senast uppdaterad 2017-10-10