Vård och stöd

På avdelningen som heter socialförvaltningen kan vi hjälpa barn, ungdomar och vuxna.

Vi arbetar med socialtjänst
Det kan vara:

> barn och vuxna som har det jobbigt
> barn med funktionsnedsättning
> vuxna med funktionsnedsättning
> vuxna med missbruksproblem
> vuxna med väldigt lite pengar
> gamla människor

Den hjälpen vi ger kallas insatser.
För att få en insats behövs ett beslut.
För att få ett beslut kan du tala med en handläggare.

Tystnadsplikt
Alla som arbetar med socialtjänst har tystnadsplikt.
Det betyder att vi får inte berätta för andra om dig.Vi får inte säga till andra vad du säger till oss.
Om du mår dåligt eller har problem, kan vi ge hjälp och stöd.
Vill du veta mer kan du ringa telefonnummer 0433 – 720 00.

Vill du skicka mail så är adressen:
soc@markaryd.se

Vill du skriva brev till oss så är adressen:
Markaryds kommun
Biståndshandläggare
Box 74
285 22 Markaryd

Om du har varit omhändertagen för samhällsvård och blivit utsatt för allvarliga övergrepp eller försummelser har du rätt till pengar från staten. Det kallas att söka ekonomisk ersättning. Händelserna ska ha hänt mellan åren 1920 och 1980. Läs mer i en broschyr på lättläst om hur du gör för att söka pengar!

Projektet Fixartjänst för IT-frågor är avslutat sedan den 25 februari.  Vi tackar Andrej Ristovski för ett väl utfört arbete!
Nu kommer projektet att utvärderas och därefter avgörs det om projektet ska fortsätta i någon form i framtiden.
Det går alltså inte boka upp denna tjänst längre förrän utvärderingen är klar och ett beslut är fattat.

Branni Nilsson, som arbetar som Fixar-Maja har ny telefontid.

Varje vardag mellan 15.00 och 16.00 kan du som behöver hjälp nå henne på telefonnummer 0433 - 723 28.

För mer information om Fixar-Maja

Socialförvaltningen vill gärna kunna svara på de frågor som kommer till de via  exempel brev.
För att kunna så svar: 
- Tänk på att skriva avsändare.

Kontaktuppgifter till Socialförvaltningen

Markaryds kommun
Besöksadress: Drottninggatan 11, Markaryd.

"Inom socialnämndens verksamheter skall människor mötas med respekt, värdighet och gott bemötande.

Detta tillsammans med gällande lagar och förordningar, skall utgöra basen för medborgarnas kontakt med socialnämndens verksamheter" 

Andra språk/Other Languages

Kontaktperson



Socialchef
Johan Rutgersmark
0433-72033
Sida skapad 2010-04-13
av Ingvar Bergman
Senast uppdaterad 2018-02-26